Το 2009 ονομάστηκε από την Ευρωπαική Επιτροπή Έτος Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να καταδείξει ότι το μέλλον ανήκει σε αυτούς που θα τολμήσουν να καινοτομήσουν. Στους καιρούς της οικονομικής κρίσης, νομίζω ότι δεν θα διαφωνήσει κανείς, ότι η καινοτομία και οι τολμηρές, πρωτοπόρες επιχειρήσεις θα είναι αυτές που θα καταφέρουν να επιβιώσουν και, γιατί όχι, να αειφορήσουν.
Θα μου πείτε τώρα "ποιος θα τολμήσει να καινοτομήσει όταν καθημερινά βλέπει γύρω του να κλείνουν επιχειρήσεις?". Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος, η άλλη λέει ότι αν δεν τολμήσεις ,δεν θα κερδίσεις την υπεραξία που σου δίνει το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας. "Ωραία, θα μου πείτε, αλλά πως θα καινοτομήσω?" Η καινοτομία μπορεί να υπάρξει σε οποιονδήποτε τομέα θελήσει να δραστηριοποιηθεί κάποιος.
Για παράδειγμα το χύμα κρασί από χωριά της Μακεδονίας που βλέπουμε να πωλείται από πλανόδιους στις λαικές αγορές θα μπορούσε, με μία υποτυπώδη οργάνωση των παραγωγών, να τυποποιηθεί, να αποκτήσει ISO και εύκολα να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και με πολλά άλλα ντόπια προιόντα που θεωρούνται , εν αγνοία μας, ανωτέρας ποιότητας στο εξωτερικό (λάδι, γιαούρτι, βότανα).
Η δημιουργικότητα και η καινοτομία θεωρούνται τα κατεξοχήν χαρακτηριστικά γνωρίσματα των νέων ανθρώπων, πολύ δε σήμερα, που η εξοικείωσή τους με την τεχνολογία θεωρείται ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους σε σύκριση με τους παλαιότερους.
Ίσως λοιπόν θα ήταν καλύτερα εμείς οι νέοι να προσπαθήσουμε να εγκαταλείψουμε τις κατεστημένες ιδέες επιχειρήσεων και εμπορίου και να προσανατολιστούμε σε νέα προιόντα και τεχνολογίες (βιολογικά προιόντα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πρότυπες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, νέες μορφές τουρισμού, διαδίκτυο) που άλλωστε μας ταιριάζουν περισσότερο και ορισμένες φορές είναι οικονομικότερες και έχουν σημαντικές αποδόσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου